Maga a marketing már nagyon régóta jelen van a világban, ám egyértelműen kijelenthető, hogy napjainkban az online marketing uralja a kereskedelmet. Egy vállalkozás jelenléte a világhálón elengedhetetlennek tekinthető, ám pusztán az, hogy egy weboldal megtalálható az interneten, közel sem elég. Fontos, hogy folyamatos és hatékony legyen egy cég online megjelenése, melyben sokat segíthetnek az olyan digitális marketing eszközök, mint például a PR cikk. Mi a sikeres PR cikk írás 5 aranyszabálya? Kapjunk most erre választ egy ügynökségtől!
Mi is pontosan az a PR cikk?
A PR (Public Relations) cikkek tulajdonképpen azok a cikkek, amiket a nyilvánosság felé közvetítenek az adott cégek, hírértékűek, és nem kerülnek pénzbe. Elsődleges célja a PR cikknek az, hogy olyan információkat tartalmazzon, amik felkeltik egy vállalkozás célközönségének a figyelmét, hírétékükkel a cég hitelességét képesek fokozni, a szolgáltatásai, termékei iránt pedig a bizalmat növelni. Nem csak az a fontos azonban, hogy egy PR cikk jól legyen összerakva, de az is lényeges, hogy hol és mikor fog megjelenni.
Sikeres PR cikk írás: 5 aranyszabály egy ügynökségtől
Arról, hogy mitől lesz sikeres a PR cikk írás, olyan helyen érdemes tájékozódni, ahol hozzáértők osztják meg a tapasztalataikat. Nem véletlen emeli ki ennek a fontosságát a Dog and Pony PR ügynökség. Nézzünk most meg 5 aranyszabályt egy ügynökségtől a sikeres PR cikkel kapcsolatban:
- Cím és kezdősor választás: Fontos, hogy már egy PR cikk címe és első néhány sora is figyelemfelkeltő legyen, hiszen ez alapján dönt a közönség, hogy tovább fog- e olvasni.
- Hasznos információba rejtett reklámok: Egy PR cikk mindig legyen informatív, de érdekes is. A cikkbe lehet olyan reklámot is ágyazni a tudnivalók között, mint például egy termék vagy szolgáltatás előnyei.
- Objektivitás, terjedelem: Egy jó PR cikk mindig valós, hiteles információkat tartalmaz. Az is lényeges, hogy ne legyen túl hosszú a terjedelme, hiszen ez is elriaszthatja az embert attól, hogy végigolvassa a cikket, és így megtörténhet, hogy pont a lényeges tudnivalókról nem szerez majd tudomást.
- Tervezzünk előre: Mielőtt megírnánk egy PR cikket, döntsük el, hogy ki is a pontos célközönség, mi a célunk a cikkel, miről is akarunk írni, és hol szeretnénk, ha ez az írás majd megjelenne.
- Érjen célba a PR cikk: Nem utolsó szempont, hogy az adott cikk el is jusson azokhoz, akiknek szánjuk. Közel sem mindegy, hogy mikor és melyik portálon jelenik meg egy PR cikk.
A sikeres PR cikk íráshoz jól jön a segítség
A sikeres PR cikk írás 5 aranyszabályát olvasva biztos megfogalmazódott benned, hogy ez nem is olyan egyszerű feladat. Bizony érdemes olyan online marketinggel foglalkozó ügynökség segítségét kérni, mint amilyen a fenti linken is elérhető Dog and Pony PR ügynökség. Mind az írásban, mind pedig a megjelentetésben olyan komoly tapasztalattal rendelkeznek, amik a te vállalkozásodnak is a hasznára fognak válni az online marketing területén!